Семінар для керівників центрів "Вікно в Америку" та директорів бібліотек організований Посольством США в Україні 3-5 жовтня, 2012 р. Тема зустрічі передбачала розробку нових стратегій і технологій функціонування центрів. Відкриття семінару розпочалось із звернення Еріка Джонсона, радника з питань преси, освіти та культури Посольства США в Україні. Дуглас Морроу, заступник атташе з питань культури, та Валентина Пашкова, директор Центру інформаційних ресурсів Посольства США в Україні, після привітального слова і визначення мети і завдань зустрічі розпочали триденний семінар.
У програмі першого дня семінару:
(1) Мілена Жердій, директор Америкаської бібліотеки, ознайомила з ефективним та інтерактивним веб-сайтом програми "Вікно в Америку".
(2) Програма "Велике читання" і реалізація даного проекту у Вінниці.
(3) Засідання "Шляхи розширення доступу до електронних книг в бібліотеці" (Директор Кіровоградської ОУНБ ім. Д.І. Чижевського розповіла про власний досвід роботи з електронними книгами, рідерами).
(4) Грунтовним та професійним став виступ про Шлях електронної книги у бібліотеці Тетяни Ярошенко, директора Бібліотеки Національного університету України "Києво-Могилянська академія".
Наступний день семінару запропонував засідання: Волонтери у бібліотеці. Модератором зустрічі став Марат Кюрчевський, Корпус Миру США, директор проекту "Розвиток громад", який презентував проект, як розпочати і вести волонтерську програму. Своїм досвідом роботи з волонтерами поділились Херсонська обласна бібліотека для дітей, Кіровоградська ОУНБ та ЦМБ м. Керч. Цікавою виявилась презентація волонтерки Корпусу Миру США К. Граф (м.Керч, Крим), яка визначила критерії успішної роботи з волонтерами із врахуванням культурних відмінностей, розкриваючи стратегії можливої співпраці. Доцільним став і її виступ: Реклама і поширення інформації: стратегії та засоби.
Останній день передбачав найбільш активну роботу самих учасників, оскільки розглядались питання організації ефективного доступу до електронних книг у бібліотеці: проблеми та пропозиції щодо їхнього вирішення у рамках чинного законодавства та діючих правових норм. Модератори В. Пашкова та О. Васильєв запропонували учасникам презентувати власні проекти, які вони готували протягом усіх днів семінару, та подискутувати, обговорюючи почуте: (1) Питання обліку. Як поставити на облік електронні рідери та iPad-и? Як обліковувати електронні книги та електронну книговидачу? (2) Механізм придбання електронних книжок для центрів "Вікно в Америку" та для бібліотеки. (3) Профіль (політика) комплектування електронними книжками конкретної бібліотеки та центру "Вікно в Америку". (4) Примірні правила користування електронними рідерами та iPad-ами.
No comments:
Post a Comment