Програма «Велике читання»
"451° за Фаренгейтом”
Рекомендації для вчителя
Lesn One
"451° за Фаренгейтом”
Рекомендації для вчителя
Lesn One
Урок: оповідь і точка зору
Оповідь
від першої особи ставить читача на позицію головного персонажа, який
безпосередньо розповідає нам про те, що з ним відбувається. Цей голос
використовує займенник першої особи “Я”, коли веде мову про свої пригоди, і
майже завжди особисто причетний до того, як розгортається сюжет.
У романі
“451º за Фаренгейтом” Бредбері веде оповідь від третьої особи. Така
оповідь використовує займенники “він” чи “вона”, щоб розповісти історію, і
встановлює більшу відстань між оповідачем і його аудиторією, примушує його
просто спостерігати за подіями. Оповідь від третьої особи може бути всеохопною
або ні. Якщо оповідь охоплює всі сюжетні лінії, тоді головний герой знає все
про думки й пересування кожного персонажа.
Оповідь у романі “451º за Фаренгейтом” не є строго всеохопною; ми дізнаємося тільки про пересування і думки Монтега.
Оповідь слідує за Монтегом, ніби кінокамера, і читач ніколи не проникає в життя
інших персонажів, за винятком тих ситуацій, коли вони звертаються до Монтега. Цей
прийом неминуче поглиблює читацьке співчуття до нього.
Обговорення
Перечитайте
монолог капітана Бітті. Обговоріть його твердження про те, що школа культивує
антиінтелектуальні настрої. Чи згодні учні з тим, що це точно описує стан у
їхній школі? Чи заперечують книжки тезу про те, що “всі створені рівними”? Як
можна було б розповісти цю історію від першої особи – від імені урядовця,
впевненого в тому, що спалювання книжок захищає суспільство? Влаштуйте
“мозковий штурм” з учнями, щоб обговорити нову версію роману з цієї точки зору.
Письмова вправа
Кларис
каже, що “Люди ні про що не говорять… Ніхто не каже нічого такого, що
відрізнялось би від думки інших… Мій дядько каже, що раніше було
інакше”. Почніть писати роман від третьої особи,
використовуючи образ Кларис як центральний.
Напишіть
листа капітанові Бітті у відповідь на його ідеї про освіту і звинувачення:
“Книжка
– це заряджена рушниця”. Чи згодні ви з його ідеями? У своєму листі викладіть
власні ідеї щодо освіти і щодо цінності книжок.
Домашня робота
Прочитайте
другу частину. Ми вже знайомі з п’ятьма головними персонажами:
Монтегом,
Кларис, Мілдред, Бітті й Фабером. Попросіть учнів пояснити, що керує вчинками
кожного з цих персонажів.??
[1] За
матеріалами Національного фонду сприяння мистецтву (National Endowment for the Arts
http://www.neabigread.org/books/fahrenheit451/
No comments:
Post a Comment