Програма «Велике читання»
[1] За
матеріалами Національного фонду сприяння мистецтву (National Endowment for the Arts
http://www.neabigread.org/books/fahrenheit451/
Lesn One
Урок: Теми роману
Nine
Мотиви
роману досліджують значення людського життя. Ці мотиви — кохання, війна, свобода
і відповідальність — захоплюють читацьку увагу і не відпускають до кінця.
Перед читачем
роману “451º за Фаренгейтом” постають такі проблеми: цензурні репресії
проти вільної думки; адекватна освіта, яка цінує книжки; втрата культури й
історії; загроза вбивства людського досвіду новими технологіями; постійна
потреба задовольняти негайні візуальні й сенсорні апетити; цінність аутентичної
людської взаємодії і цінність світу природи. За Бредбері, ми можемо робити власний
вибір: використовувати пов’язані з усіма цими питаннями книжки належним чи
неналежним чином або й узагалі відмовитись від них.
Обговорення і письмова вправа
Використайте
подані нижче питання, щоб стимулювати дискусію, або запропонуйте учням письмові
вправи. Нехай учні пов’яжуть висловлювання Фабера про книжки з іншими моментами,
які стосуються цієї самої теми. Проаналізуйте твердження з роману “451º за
Фаренгейтом”, які стосуються таких понять:
Щастя
“У нас є
все, щоб бути щасливими, але ми не щасливі. Чогось бракує”. Як міг би Бредбері
визначити поняття щастя в романі “451º за
Фаренгейтом”? Чи пропонує він якусь нову ідею щастя, чи зберігає стару?
Знання
“[Книжки]
скріплюють клаптики всесвіту в єдине ціле”. Яким чином книжки зводять разом
ідеї й інформацію, щоб зафіксувати ті деталі, які інакше може бути втрачено?
Свобода думки
“Телевізор…
говорить вам, що думати, і вбиває це вам у голови”. Люди в цьому світі мають “повно
вільного часу”, але чи є в них “час думати”? Якому типу мислення надають
перевагу Фабер і Бредбері? Чи правда, що воно за визначенням ускладнює життя?
Освіта
“Пам’ятайте,
потреба в пожежниках зменшується. Люди
й самі перестали читати, з власної волі”. Який потрібен
тип освіти, щоб виховати громадян, котрі можуть, по-перше, розпізнавати “якість
інформації”, по-друге, не “шкодують часу, щоб засвоювати її”, і, нарешті,
“діють на підставі того, що вони винесли з перших двох моментів”? Як це може
стосуватися нашої сучасної освітньої системи?
Домашнє завдання
Студенти
починають працювати над своїми есе. Шукайте “Теми для есе” у кінці цього
посібника. Додаткові питання містяться у розділі “Посібника для читача” “Питання
для обговорення”. Поверніться до ваших викладів і/або конспектів на наступному
уроці.
??
No comments:
Post a Comment